S účinností k 1. 4. 2019 dochází k novelizaci zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění zákona č. 80/2019 Sb. (dále jen „zákon o DPH“). Dopady novely zákona o DPH pro rok 2019 na daňové přiznání k DPH a kontrolní hlášení, která budou podávána od zdaňovacího období duben 2019 nebo 2. čtvrtletí 2019, jsou popsány na Internetových stránkách Finanční správy.
Aktuality
-
-
Servisní práce v informačním systému FS od 3.8.2018 14:00 do 5.8.2018 24:00
V období od pátku 3.8.2018 14:00 do neděle 5.8.2018 24:00 budou v informačním systému Finanční správy prováděny servisní práce. Po uvedenou dobu budou aplikace Daňového portálu dostupné s následujícími omezeními:
- U aplikací Vracení DPH v rámci EU a Mini One Stop Shop může docházet ke krátkodobým nedostupnostem.
- V aplikaci Správa údajů evidence tržeb může docházet ke zpoždění při zveřejnění: aktuálních součtů evidovaných tržeb a vyžádaných souborů s detailními informacemi o evidovaných tržbách.
- Služba ověření účtenky EET nebude funkční.
- Může docházet k omezení služby zjištění stavu odeslaného podání v aplikaci Elektronická podání pro Finanční správu.
Za případné komplikace se velice omlouváme a děkujeme za pochopení.
Technická podpora GFŘ -
Daňový portál začíná využívat služby národní identitní autority (NIA)
Služby národní identitní autority (NIA) jsou zprovozněny v produkčním prostředí Daňového portálu. Údaje přihlášeného uživatele, prostřednictvím Portálu eidentita.cz, je možno využít pro předvyplnění všech elektronických formulářů, dostupných v aplikaci Elektronická podání pro Finanční správu (EPO).
Informace o využití služeb národní identitní autority (NIA) jsou zveřejněny v sekci Dokumentace Daňového portálu.
-
Omezení e-mailových služeb Daňového portálu Finanční správy
V sobotu, dne 17.2.2018 v době od 7:00 do 11:00, bude probíhat nutná technologická odstávka části infrastruktury. Z tohoto důvodu dojde k omezení e-mailových služeb Daňového portálu.
Technologická odstávka nebude mít vliv na chod aplikací Daňového portálu.
Aplikace Elektronická podání pro Finanční správu, Elektronická evidence tržeb, včetně příjmové části evidence tržeb, Daňová informační schránka, Registr DPH, Vracení DPH v rámci EU a Mini One Stop Shop budou po dobu odstávky i nadále zcela dostupné.
Omezení služeb se týká pouze odeslání e-mailů informujících např. o:
- přijetí elektronického podání
- zpracování rozsáhlého podání v režimu off-line
- dostupnosti detailního výpisu údajů tržeb ve webové aplikaci Elektronická evidence tržeb
- možnosti změny hesla pro přístup do webové aplikace Elektronická evidence tržeb, apod.
Z důvodu nutné technologické odstávky nebudou v sobotu 17.2.2018 od 7:00 do 11:00 z aplikací Daňového portálu odesílány jakékoliv e-mailové zprávy.
Za způsobené komplikace se velice omlouváme.
Technická podpora GFŘ -
Výluka IS Datových schránek 29. 12. 2017 až 2. 1. 2018
Upozorňujeme na mimořádnou vícedenní výluku informačního systému datových schránek (ISDS), která proběhne v termínu 29. prosince 2017, 16:00 hod. – 2. ledna 2018, 16:00 hod. Po tuto dobu nebude ISDS pro uživatele dostupný, tzn., nebude možné přihlášení, resp. přijímat či odesílat žádné datové zprávy! Informace o uvedené výluce jsou zveřejněny na stránkách IS Datových schránek.
Finanční správa v této souvislosti upozorňuje veřejnost na to, že po dobu výluky ISDS nebude možné podepsat podání v aplikaci EPO a přihlášení do aplikací Daňového portálu pomocí ověřené identity podatele způsobem, kterým se hlásí do Datové schránky.
Více informací o možnosti podepsání podání v aplikaci EPO a přihlášení do aplikací Daňového portálu najdete na stránkách Finanční správy.