- Kde najdu aplikaci Elektronická podání pro Finanční správu (EPO)?
Aplikace je součástí portálu MOJE daně. - Je nutné se někde registrovat pro přístup do aplikace EPO?
Aplikace EPO je volně přístupná. Není nutná žádná registrace. - K čemu aplikace EPO slouží?
Pomocí aplikace EPO je možné vyplnit, uložit a odeslat daňové podání, popř. autorizovanou zprávu pro orgány Finanční správy. Současně je možné aplikaci využít k vyplnění, kontrole a vytištění formuláře daňového podání s následným doručením na FÚ poštou či osobně. - Jsou v aplikaci EPO dostupné všechny daňové formuláře?
V aplikaci EPO jsou dostupné nejpoužívanější formuláře. Seznam formulářů najdete na stránce ELEKTRONICKÉ FORMULÁŘE po vstupu do EPO. - Mohu nějak poslat na FÚ daňové podání, jehož formulář není v aplikaci EPO dostupný?
Ano, pro tento případ slouží formulář OBECNÁ PÍSEMNOST URČENÁ PRO PODÁNÍ ORGÁNŮM FINANČNÍ SPRÁVY ČR. Podání lze vložit jako přílohu. - Mohu aplikaci EPO používat, i když nevlastním elektronický podpis (ZAREP)?
Ano, vyplněné podání lze odeslat s i bez uznávaného elektronického podpisu (dále jen ZAREP). V tomto případě je však nutné, do 5 dnů od odeslání podání, doručit na místně příslušný FÚ, podepsaný E-tiskopis.
Další možností je formulář odeslat prostřednictvím DIS+, ověřením identity přihlášením do Datové schránky, nebo ověřením identity s využitím NIA. - Co je to E-tiskopis a kde jej seženu?
E-tiskopis je potvrzení o učiněném elektronickém podání bez ZAREP, zpravidla se jedná o 1 stranu A4. Možnost uložení, resp. tisku E-tiskopisu je zobrazena po odeslání podání, na stránce informující o úspěšném odeslání podání. - Jakým způsobem mohu podepsat formulář v aplikaci EPO?
Podání lze při odeslání opatřit ZAREP (Kvalifikovaný certifikát, který může, ale nemusí obsahovat Identifikátor MPSV), případně je možné podání odeslat i bez ZAREP. Více informací najdete na stránce Jaké požadavky musí splňovat uznávaný elektronický podpis? a také na stránce 10x ZAREP.
Další možností je podání podepsat/odeslat prostřednictvím DIS+, ověřením identity přihlášením do Datové schránky, nebo ověřením identity s využitím NIA. - Mohu si v aplikaci EPO připravit XML soubor s podáním, který následně odešlu pomocí Datové schránky?
Ano, po vyplnění podání klikněte v menu PRO CELÝ FORMULÁŘ na možnost ULOŽENÍ K ODESLÁNÍ DO DATOVÉ SCHRÁNKY. - Pokud mám při práci v aplikaci EPO technický problém, kam se mohu obrátit?
Pro řešení technických problémů jsou k dispozici stránky ePodpora. Pokud nenajdete řešení svého problému, je možné se, pomocí níže uvedeného odkazu NÁS KONTAKOTVAT, obrátit s Vaším dotazem na technickou podporu.
Nenašli jste odpověď, neváhejte nás kontaktovat