Jak pracuje aplikace ePodpisFS

V okamžiku, kdy budete potřebovat pomocí aplikace ePodpisFS podepsat elektronické podání v aplikaci EPO, případně vstoupit do některé z aplikací portálu MOJE daně, do kterých je možné přihlášení pomocí kvalifikovaného certifikátu, dojde k iniciaci aplikace ePodpisFS. Pro vytvoření elektronického podpisu pomocí aplikace ePodpisFS je nezbytné vlastnit kvalifikovaný certifikát.

Pro správnou funkci aplikace ePodpisFS je třeba povolit spuštění aplikace v prohlížeči Internetu. V případě, že nechcete být na spuštění aplikace opakovaně dotazováni, je možné zaškrtnout příslušnou volbu dle typu prohlížeče, např.: „Vždy otvírat odkaz“, „Zapamatovat si tuto volbu pro odkazy typu“, „Vždy se dotázat před otvíráním adres tohoto typu“, apod.

V jednotlivých typech prohlížečů Internetu, může okno s žádostí o povolení spuštění ePodpisFS vypadat různě.

Iniciace ePodpisFS

Iniciace ePodpisFS

Iniciace ePodpisFS

Po iniciaci aplikace ePodpisFS je třeba zvolit umístění kvalifikovaného certifikátu:

  • Datové úložiště operačního systému: v případě této volby, budou zobrazeny všechny dostupné kvalifikované certifikáty z datového úložiště operačního systému. Týká se tedy i certifikátů vydaných na čipovou kartu, USB klíčenku, apod.
  • Otevřít certifikát ze souboru: v případě této volby, bude třeba vybrat umístění souboru s certifikátem, souboru s koncovkou .PFX nebo .P12.
    Po zvolení umístění souboru s kvalifikovaným certifikátem stiskněte tlačítko POKRAČOVAT a aplikace vytvoří elektronický podpis.





*povinné údaje

**soubory o maximální velikosti 3MB (dohromady) s příponou jpg, jpeg, gif, pdf, doc, docx, xls, txt, xml, zip

Generální finanční ředitelství nevyřizuje anonymní podání, opakovaná podání a jinak nestandardní podání např. nesrozumitelného anebo zmatečného obsahu, obsahující vulgární výrazy, nebo zaslané pouze na vědomí.