Finanční správa České republiky varuje veřejnost před další vlnou podvodných e-mailů a SMS, které se vydávají za oficiální komunikaci úřadu nebo Portálu občana. Tyto zprávy mohou obsahovat odkazy či QR kódy vedoucí na falešné stránky, které se tváří jako oficiální portály veřejné správy.
Více najdete na: https://financnisprava.gov.cz
Aktuality
-
-
Finanční správa zavádí nová telefonní spojení. Definitivně končí doba „skrytého čísla“.
Finanční správa České republiky modernizuje své telekomunikační služby a přechází na nový systém IP telefonie. Definitivně tím budou nahrazeny staré telefonní ústředny, které v kontaktu s veřejností umožňovaly zobrazit jen dvě nekomfortní možnosti – „skryté číslo“ nebo mobilní číslo GSM brány, na které se nedá dovolat zpět. Cenou za nový komfort pro volající je postupná změna telefonních kontaktů všech finančních úřadů a dalších pracovišť vyvolaná nezbytným přechodem na celorepublikovou provolbu/národní číslo 9531 a přečíslování linek napříč republikou. Změna telefonních čísel je však vyvážena technickou spolehlivostí, lepší přehledností díky sjednocení číselné struktury a celkovým zjednodušením kontaktování úřadů.
Více informací naleznete na internetových stránkách Finanční správy.
-
Portál MOJE daně již není blokován komponentou AVG Internet Security
Portál MOJE daně již není blokován komponentou AVG Internet Security - Komponenta AVG Internet Security „Štít před falešnými stránkami“ blokuje portál MOJE daně | Novinky 2025 | Novinky | Finanční správa | Finanční správa.
Společnost Avast problém vyřešila.
Za spolupráci děkujeme.
-
Informace k formulářům pro daň z přidané hodnoty pro rok 2025
V souvislosti s připravovanou novelou zákona o DPH s účinností od 1. 1. 2025, která je v současné době projednávána v Senátu (Senátní tisk 13), dochází i k úpravám formulářů pro daň z přidané hodnoty. Všechny úpravy budou předmětem aktualizace vyhlášky 457/2020 Sb., o formulářových podáních pro daň z přidané hodnoty, která bude zveřejněna ve Sbírce zákonů po přijetí novely zákona o DPH. Vzhledem k dotazům veřejnosti uvádíme, že u formuláře kontrolního hlášení, souhrnného hlášení a daňového přiznání k DPH dochází k menším úpravám u popisů vybraných položek těchto formulářů.
Daňové přiznání k DPH bude dále rozšířeno o dva řádky, a to v návaznosti na novou legislativní úpravu oprav základu daně u osob povinných k dani. Jedná se o situace, kdy ve lhůtě pro opravu základu daně vznikne povinnost provést danou opravu, ale dodavatel nebo odběratel již v tomto okamžiku není plátcem DPH nebo identifikovanou osobou. Konkrétně se jedná o následující úpravy:
- I. Zdanitelná plnění – nový „evidenční“ řádek 14 – Oprava základu daně osobou povinnou k dani
- zde bude uváděn údaj o základu daně a souhrnné výše daně (bez rozdílu sazby daně) v případě opravy podle nového §42a (Oprava základu daně osobou povinnou k dani, která přestala být plátcem nebo identifikovanou osobou) a údaj o základu daně a souhrnná výše daně (bez rozdílu sazby daně) v případě opravy provedené věřitelem podle nového §46fa (Oprava základu daně v případě nedobytné pohledávky, pokud věřitel přestal být plátcem). Opravy se provádí prostřednictvím dodatečného daňového přiznání za poslední zdaňovací období registrace plátce. Tyto opravy základu daně a výše daně se uvádí rovněž na řádku. 1 nebo 2.
- IV. Nárok na odpočet daně – nový „evidenční“ řádek 48 – Korekce odpočtů daně podle §74a
- tento řádek bude vyplněn v případě podání dodatečného daňového přiznání za poslední zdaňovací období registrace, pokud po jejím zrušení dojde k opravě odpočtu daně dle nového §74a (Oprava odpočtu daně osobou povinnou k dani, která přestala být plátcem). Tato oprava se uvede rovněž na řádku 40 nebo 41.
- I. Zdanitelná plnění – nový „evidenční“ řádek 14 – Oprava základu daně osobou povinnou k dani
-
Servisní práce v informačním systému FS od 15.11.2024 13:00 až 17.11.2024 20:00
Upozorňujeme uživatele portálu MOJE daně, že z důvodu provedení nutných servisních prací dojde od pátku 15.11.2024 od 13:00 do neděle 17.11.2024 do 20:00 k omezení služeb portálu MOJE daně.
Služby portálu MOJE daně budou omezeny v tomto rozsahu:
- nebude docházet k aktualizaci údajů v DIS+.
- nebude docházet k aktualizaci registru DPH
- nebude probíhat komunikace z DIS+ s FÚ
- Nebude možno provést přihlášení do DIS+ a podepsání EPO pomocí způsobů při kterých je ověřována identita uživatele v Základních registrech a to prostřednictvím ISDS a Identity občana.Dále informujeme, že během zmiňovaného období může docházet ke krátkodobým nedostupnostem portálu MOJE daně.
Za případné komplikace se velice omlouváme a děkujeme za pochopení.
