Jedná se o aplikace: Elektronická podání pro Finanční správu (EPO), Elektronická evidence tržeb > Správa údajů evidence tržeb, resp. Ověření účtenky (EET), Daňová informační schránka (DIS), Vracení DPH v rámci EU (VAT), Mini One Stop Shop (MOSS), Registr plátců DPH, včetně webové služby pro zjišťování spolehlivosti plátců DPH a bankovních účtů plátců DPH a Komunikační schránka pro banky. Odstávka se netýká příjmové části systému evidence tržeb.
Důvodem odstávky je nutný technický zásah na infrastruktuře.
Za případné komplikace se velice omlouváme a děkujeme za pochopení.
Technická podpora GFŘ.
V uvedenou dobu může také docházet ke krátkodobým problémům s dostupností aplikace Elektronická podání pro Finanční správu.
Důvodem odstávky je řešení havarijního stavu na HW.
Za případné komplikace se velice omlouváme a děkujeme za pochopení.
Technická podpora GFŘ
Finanční správa v této souvislosti upozorňuje veřejnost na to, že po dobu výluky ISDS nebude možné podepsat podání v aplikaci EPO a přihlášení do aplikací Daňového portálu pomocí ověřené identity podatele způsobem, kterým se hlásí do Datové schránky.
Více informací o možnosti podepsání podání v aplikaci EPO a přihlášení do aplikací Daňového portálu najdete na stránkách Finanční správy.
]]>Technologická odstávka nebude mít vliv na chod aplikací Daňového portálu.
Aplikace Elektronická podání pro Finanční správu, Elektronická evidence tržeb, včetně příjmové části evidence tržeb, Daňová informační schránka, Registr DPH, Vracení DPH v rámci EU a Mini One Stop Shop budou po dobu odstávky i nadále zcela dostupné.
Omezení služeb se týká pouze odeslání e-mailů informujících např. o:
- přijetí elektronického podání
- zpracování rozsáhlého podání v režimu off-line
- dostupnosti detailního výpisu údajů tržeb ve webové aplikaci Elektronická evidence tržeb
- možnosti změny hesla pro přístup do webové aplikace Elektronická evidence tržeb, apod.
Z důvodu nutné technologické odstávky nebudou v sobotu 17.2.2018 od 7:00 do 11:00 z aplikací Daňového portálu odesílány jakékoliv e-mailové zprávy.
Za způsobené komplikace se velice omlouváme.
Technická podpora GFŘ
- U aplikací Vracení DPH v rámci EU a Mini One Stop Shop může docházet ke krátkodobým nedostupnostem.
- V aplikaci Správa údajů evidence tržeb může docházet ke zpoždění při zveřejnění: aktuálních součtů evidovaných tržeb a vyžádaných souborů s detailními informacemi o evidovaných tržbách.
- Služba ověření účtenky EET nebude funkční.
- Může docházet k omezení služby zjištění stavu odeslaného podání v aplikaci Elektronická podání pro Finanční správu.
Za případné komplikace se velice omlouváme a děkujeme za pochopení.
Technická podpora GFŘ
Momentálně nejsou aktualizována data v části DIS+, DIS: Osobní daňový účet, Osobní daňový kalendář a Písemnosti.
Aktualizace dat bude obnovena cca 7. 7. 2021.
Za způsobené komplikace se velice omlouváme a děkujeme za pochopení.
Technická podpora GFŘ
Služby portálu MOJE daně budou omezeny v tomto rozsahu:
- nemožnost přihlášení do DIS+ prostřednictvím datové schránky
- nemožnost přihlášení do DIS+ pro nové uživatele prostřednictvím Identity občana
- nebude docházet k aktualizaci údajů v DIS+
- nebudou odesílány notifikace z DIS+ (budou automaticky odeslány po obnovení provozu)
- nebude probíhat komunikace mezi DIS+ a FÚ
- nebude docházet k aktualizaci registru DPH
- nebude možné dohledávat účtenky EET
Za případné komplikace se velice omlouváme a děkujeme za pochopení.
]]>Služby portálu MOJE daně budou omezeny v tomto rozsahu:
- nebude docházet k aktualizaci údajů v DIS+
- nebude docházet k aktualizaci registru DPH
- nebude probíhat komunikace z DIS+ s FÚ
- nebude probíhat aktualizace agregovaných údajů účtenek EET
- nebude probíhat vyřizování žádostí o detailní výpisy účtenek EET.
Během zmiňovaného období může docházet ke krátkodobým nedostupnostem portálu MOJE daně.
Za případné komplikace se velice omlouváme a děkujeme za pochopení.
]]>Služby portálu MOJE daně budou omezeny v tomto rozsahu:
- nebude docházet k aktualizaci údajů v DIS+.
- nebude docházet k aktualizaci registru DPH.
- nebude probíhat komunikace z DIS+ s FÚ.
- nebude probíhat vyřizování žádostí o detailní výpisy účtenek EET.
Dále informujeme, že během zmiňovaného období může docházet ke krátkodobým nedostupnostem portálu MOJE daně.
Za případné komplikace se velice omlouváme a děkujeme za pochopení.
]]>Služby portálu MOJE daně budou omezeny v tomto rozsahu:
- nebude docházet k aktualizaci údajů v DIS+.
- nebude docházet k aktualizaci registru DPH.
- nebude probíhat komunikace z DIS+ s FÚ.
- nebude probíhat vyřizování žádostí o detailní výpisy účtenek EET.
- nebude možno provést přihlášení do DIS+ a podepsání EPO pomocí způsobů při kterých je ověřována identita uživatele v Základních registrech, a to prostřednictvím IS Datových schránek a Identity občana.
Dále informujeme, že během zmiňovaného období může docházet ke krátkodobým nedostupnostem portálu MOJE daně.
Za případné komplikace se velice omlouváme a děkujeme za pochopení.
]]>Služby portálu MOJE daně budou omezeny v tomto rozsahu:
- nebude docházet k aktualizaci údajů v DIS+,
- nebude docházet k aktualizaci registru DPH,
- nebude probíhat komunikace z DIS+ s FÚ,
- nebude probíhat vyřizování žádostí o detailní výpisy účtenek EET,
- nebude možno provést přihlášení do DIS+ a podepsání EPO pomocí způsobů při kterých je ověřována identita uživatele v Základních registrech, a to prostřednictvím ISDS a Identity občana.
Dále informujeme, že během zmiňovaného období může docházet ke krátkodobým nedostupnostem portálu MOJE daně.
Za případné komplikace se velice omlouváme a děkujeme za pochopení.
Služby portálu MOJE daně budou omezeny v tomto rozsahu:
- nebude docházet k aktualizaci údajů v DIS+,
- nebude docházet k aktualizaci registru DPH,
- nebude probíhat komunikace z DIS+ s FÚ,
- nebude probíhat vyřizování žádostí o detailní výpisy účtenek EET,
- nebude možno provést přihlášení do DIS+ a podepsání EPO pomocí způsobů při kterých je ověřována identita uživatele v Základních registrech, a to prostřednictvím ISDS a Identity občana.
Dále informujeme, že během zmiňovaného období může docházet ke krátkodobým nedostupnostem portálu MOJE daně.
Za případné komplikace se omlouváme a děkujeme za pochopení.
Technická podpora portálu MOJE daně
]]>Služby portálu MOJE daně budou omezeny v tomto rozsahu:
- nebude docházet k aktualizaci údajů v DIS+,
- nebude docházet k aktualizaci registru DPH,
- nebude probíhat komunikace mezi DIS+ a FÚ,
- nebude probíhat vyřizování žádostí o detailní výpis tržeb EET,
- nebude možno provést přihlášení do DIS+ a podepsání elektronického podání (EPO) pomocí způsobů při kterých je ověřována identita uživatele v Základních registrech, a to prostřednictvím Datových schránek a Identity občana.
Dále informujeme, že v uvedených termínech může docházet ke krátkodobým nedostupnostem portálu MOJE daně.
Za případné komplikace se velice omlouváme a děkujeme za pochopení.
Technická podpora portálu MOJE daně
]]>
Finanční správa, v rámci klientského přístupu, nabízí službu zasílání kompletních informací s údaji pro placení daně z nemovitých věcí na uvedenou e-mailovou adresu a v případě vzniku nedoplatku na dani, zasílání vyrozumění o nedoplatku.
Po aktivaci služby Vám již nebude zasílána poštovní poukázka ani informace pro placení daně do datové schránky. Tato služba je určena všem poplatníkům daně z nemovitých věcí, kteří nevyužívají služby placení daně prostřednictvím SIPO.
Nechte si zaslat údaje pro placení daně z nemovitých věcí e-mailem již pro letošní zdaňovací období! Vyplňte žádost a přihlaste se nejpozději do 15. 3. 2024.
Podrobný popis, jak se přihlásit včetně dalších informací, najdete ve článku "Platíte daň z nemovitých věcí? Informaci o její výši Vám můžeme zaslat na základě podané žádosti na Váš e-mail".
Postup k přihlášení se ke službě s využitím DIS+ je jednoduchý:
- Vyplňte žádost ve webové aplikaci
- V části žádosti Podání na finanční úřad zvolte možnost VYTVOŘIT XML PÍSEMNOSTI
- Přihlaste se do DIS+ a načtěte uložený soubor
- Písemnost odešlete
Další možností je žádost vyplnit, vytisknout, vlastnoručně podepsat, naskenovat či vyfotit a poslat e-mailem na příslušnou e-mailovou adresu správce daně viz seznam zveřejněných adres.
Údaje pro placení daně z nemovitých věcí můžete navíc zobrazit také ve Vaší DIS+. Vstupte do Vaší DIS+, klikněte na ikonu panáčka v pravém horním rohu. Zvolte - Nastavení a informace o subjektu - Daň z nemovitých věcí - část Přehled. Údaje zde naleznete v průběhu dubna po vynesení správcem daně.
]]>Využijte novou službu Finanční správy předvyplnění daně z příjmu fyzických osob a ušetřete si čas i návštěvu finančního úřadu. Stačí pár kliknutí a máte vyplněný formulář pro aktuální zdaňovací období.
Chcete-li si nechat předvyplnit daňové přiznání z příjmů fyzických osob, přečtěte si článek "Jak v DIS+ předvyplnit přiznání k dani z příjmů fyzických osob?".
Přihlášení do DIS+ je jednoduché, postup je k dispozici ve článku "Jak se přihlásím do Daňové informační schránky plus (DIS+)?".
]]>Daňové přiznání k DPH bude dále rozšířeno o dva řádky, a to v návaznosti na novou legislativní úpravu oprav základu daně u osob povinných k dani. Jedná se o situace, kdy ve lhůtě pro opravu základu daně vznikne povinnost provést danou opravu, ale dodavatel nebo odběratel již v tomto okamžiku není plátcem DPH nebo identifikovanou osobou. Konkrétně se jedná o následující úpravy:
- I. Zdanitelná plnění – nový „evidenční“ řádek 14 – Oprava základu daně osobou povinnou k dani
- zde bude uváděn údaj o základu daně a souhrnné výše daně (bez rozdílu sazby daně) v případě opravy podle nového §42a (Oprava základu daně osobou povinnou k dani, která přestala být plátcem nebo identifikovanou osobou) a údaj o základu daně a souhrnná výše daně (bez rozdílu sazby daně) v případě opravy provedené věřitelem podle nového §46fa (Oprava základu daně v případě nedobytné pohledávky, pokud věřitel přestal být plátcem). Opravy se provádí prostřednictvím dodatečného daňového přiznání za poslední zdaňovací období registrace plátce. Tyto opravy základu daně a výše daně se uvádí rovněž na řádku. 1 nebo 2.
- IV. Nárok na odpočet daně – nový „evidenční“ řádek 48 – Korekce odpočtů daně podle §74a
- tento řádek bude vyplněn v případě podání dodatečného daňového přiznání za poslední zdaňovací období registrace, pokud po jejím zrušení dojde k opravě odpočtu daně dle nového §74a (Oprava odpočtu daně osobou povinnou k dani, která přestala být plátcem). Tato oprava se uvede rovněž na řádku 40 nebo 41.
Služby portálu MOJE daně budou omezeny v tomto rozsahu:
- nebude docházet k aktualizaci údajů v DIS+.
- nebude docházet k aktualizaci registru DPH
- nebude probíhat komunikace z DIS+ s FÚ
- Nebude možno provést přihlášení do DIS+ a podepsání EPO pomocí způsobů při kterých je ověřována identita uživatele v Základních registrech a to prostřednictvím ISDS a Identity občana.
Dále informujeme, že během zmiňovaného období může docházet ke krátkodobým nedostupnostem portálu MOJE daně.
Za případné komplikace se velice omlouváme a děkujeme za pochopení.
Služby portálu MOJE daně budou omezeny v tomto rozsahu:
- nebude docházet k aktualizaci údajů v DIS+.
- nebude docházet k aktualizaci registru DPH
- nebude probíhat komunikace z DIS+ s FÚ
Dále informujeme, že během zmiňovaného období může docházet ke krátkodobým nedostupnostem portálu MOJE daně.
Za případné komplikace se velice omlouváme a děkujeme za pochopení.
Nedostupnost webové stránky ePodpory nijak neovlivní portál MOJE daně, na kterém bude možné pracovat bez omezení.
Za komplikace se velice omlouváme, děkujeme za pochopení.
Technická podpora GFŘ
]]>Pro tiskopis daňového přiznání k dani silniční pro zdaňovací období roku 2022 není správcem daně stanoven formát a struktura, a proto jej není možné podat elektronicky dle § 72 odst. 2 písm. c) zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád, ve znění pozdějších předpisů. V elektronickém formuláři přiznání k dani silniční v Elektronickém podání pro Finanční správu (EPO) je zapracována kritická chyba, která v průběhu roku 2022 uživatele upozorní, že přiznání k dani silniční za rok 2022 nelze prostřednictvím EPO podat (jedná se o část zdaňovacího období). Pro zdaňovací období roku 2022 nelze využít ani návodného průvodce. Elektronický formulář přiznání k dani silniční za zdaňovací období bude k dispozici v EPO až koncem roku 2022.
Do té doby mohou poplatníci podat přiznání k dani silniční za zdaňovací období 2022 buď v listinné podobě, nebo jej mohou poslat vyplněné či naskenované prostřednictvím datové schránky nebo jako přílohu Obecné písemnosti v EPO. Uvedené se týká výjimečných případů (likvidace, insolvence, úmrtí poplatníka), ve kterých je zákonem stanovená povinnost podat daňové přiznání již v průběhu zdaňovacího období, a to za část tohoto období. Pro všechny ostatní případy je standardní lhůta pro podání daňového přiznání do 31. 1. 2023. V této zákonné lhůtě by mělo být vše k dispozici.
]]>Těmto uživatelům bude nově nabídnuta žádost o aktivaci uživatelského účtu. V žádosti (dostupné v kroku přihlášení do DIS+) uživatel zadá údaje obdobného rozsahu jako v žádosti o přidělení přístupových údajů Finanční správy a eventuálně doplňující údaje umožňující jeho dostatečnou identifikaci. Na základě této žádosti Finanční správa aktivuje buď přístupové údaje Finanční správy (pro držitele datových schránek), nebo uživatelský účet NIA (pro uživatele se zaručenou identitou). Žadatel bude o aktivaci informován e-mailem, nebo prostřednictvím SMS. Následně se budou i tito uživatelé moci přihlašovat prostřednictvím portálu MOJE daně do DIS+ a využívat všechny její služby standardním způsobem.
Nové řešení je rozšířenou službou stávajícího technického řešení identifikace uživatelů DIS+. Doplňková služba „Nahlížení“ zůstane na portálu MOJE daně pro její uživatele dostupná po avizovanou přechodnou dobu – nejdéle do konce listopadu 2022.
Z legislativy vyplývá, že ke zrušení Daňových informačních schránek (DIS) dojde přesně rok poté, co byl zřízen portál MOJE daně, jehož součástí je i modernizovaná Daňová informační schránka plus (DIS+), která má nejenom všechny funkcionality původní daňové informační schránky, ale i mnoho nových a praktických funkcí navíc. „Dle zákona k ukončení přístupu do Daňové informační schránky dojít musí. Nakonec jsme se však rozhodli, že služba umožňující nahlížení na vybrané údaje ze spisu a osobních daňových účtů zůstane pro veřejnost zachována o něco déle, a to zejména kvůli poptávce Komory daňových poradců,“ uvádí generální ředitelka Finanční správy Tatjana Richterová.
Služba Nahlížení na vybrané údaje bude určena uživatelům, kteří používali DIS dle § 69 a násl. daňového řádu, ve znění účinném do 31. 12. 2020, a v souvislosti s jejím ukončením by k 28. 2. 2022 ztratili možnost využívat obdobný zdroj informací bez vynaložení určitého úsilí, které nemusí být za současné pandemické situace zcela úměrné. Do služby nebude umožněn přístup novým uživatelům. Nebude umožněn ani zástupcům daňových subjektů, kteří nahlíželi do původní DIS pouze na základě speciálního zmocnění (tj. plné moci k přístupu do DIS), právě z důvodu jejího ukončení ze zákona k 28. 2. 2022 (obsah uděleného zmocnění bude v této části vyčerpán). Tito uživatelé mohou využít služeb modernizované DIS+. Pro zástupce daňových subjektů, kteří nahlíželi do DIS na základě neomezené plné moci, bude přístup do služby kontinuální, na základě přihlášení prostřednictvím datové zprávy, jak byli zvyklí z DIS.
Službu Nahlížení na vybrané údaje není možné jakkoliv aktivovat či si žádat o přístup. Přístup bude uvedeným uživatelům umožněn na stránce www.mojedane.cz obdobným způsobem, jakým tito uživatelé nahlíželi do DIS, tedy s využitím uznávaného elektronického podpisu, nebo s ověřenou identitou podatele způsobem, kterým se lze přihlásit do jeho datové schránky. Služba bude dostupná v průběhu druhého týdne měsíce března 2022 nejdéle po přechodnou dobu 9 měsíců.
O délce přechodného období, po které bude služba provozována, budou uživatelé služby Nahlížení na vybrané údaje informováni. Do té doby budou mít všichni dostatek času si zřídit či zajistit přístup do Daňové informační schránky plus. Návod, jak se jednoduše přihlásit do modernizované DIS+, naleznete na stránce: Jak se přihlásím do Daňové informační schránky plus (DIS+)?
]]>Na základě aktuálního vývoje v oblasti bezpečnostní politiky informačních systémů a doporučení Národního úřadu pro kybernetickou a informační bezpečnost přestanou být podporovány šifrovací protokoly TLS 1.0 a 1.1 a vybrané šifry TLS verze 1.2. Z protokolu TLS 1.2 nebudou podporovány šifry RSA-DES-CBC3-SHA (0xa) a ECDHE-RSA-DES-CBC3-SHA (0xc012).
Tento přechod uživatele, kteří ke své činnosti používají výrobcem podporované HW a SW produkty, nijak neovlivní a naopak doména portálu MOJE daně a přechod na HTTPS certifikát zaručuje důvěrnost přenášených dat, současně s účinnou obranou proti nežádoucímu obsahu a celkově uživatelům zajištuje vyšší bezpečnost.
Zrušení přístupu do starší verze daňového portálu na adrese: https://adisspr.mfcr.cz je nezbytné pro zvýšení přehlednosti poskytovaných služeb a jejich sjednocení. Uživatelé naleznou všechny jeho funkce v modernizované podobně na portálu MOJE daně na adrese www.mojedane.cz.
]]>Dovolujeme si Vás informovat, že z důvodu technické závady nedochází k dotažení správné hodnoty místního koeficientu podle § 12 zákona č. 338/1992 Sb., o dani z nemovitých věcí, ve znění pozdějších předpisů, pro danou nemovitou věc u vybraných obcí ve formuláři daňovém přiznání k dani z nemovitých věcí v aplikaci Elektronického podání pro Finanční správu na zdaňovací období roku 2022. Obdobným způsobem správně nefunguje vyhledávání v aplikaci „Vyhledání koeficientů pro podání k dani z nemovitých věcí“. Technická závada se týká níže uvedených obcí:
Středočeský kraj: Soběhrdy, Sázava, Soutice, Hořovice, Pavlov, Nebužely, Kozomín, Úžice, Řepov, Kunice, Velké Popovice, Dobrovíz, Jeneč, Rudná, Ořech, Hostivice, Rybníky, Krásná Hora nad Vltavou, Rakovník.
Jihočeský kraj: Hrdějovice, Květov.
Plzeňský kraj: Kostelec, Záchlumí, Chlumčany.
Ústecký kraj: Česká Kamenice, Volevčice.
Liberecký kraj: Hrádek nad Nisou, Chrastava.
Královehradecký kraj: Bílý Újezd.
Pardubický kraj: Vrbatův Kostelec.
Kraj Vysočina: Heřmanov, Střítež.
Jihomoravský kraj: Čeložnice, Kelčany, Sudoměřice, Tvarožná Lhota.
Olomoucký kraj: Lutín, Kokory.
Moravskoslezský kraj: Krásná, Šenov.
Na odstranění technické závady intenzivně pracujeme a omlouváme se za vzniklé nepříjemnosti. Předpokládáme, že chyba by měla být opravena v prvním lednovém týdnu 2022 po instalaci verze 42.1.1 na portálu MOJE daně a po provedení opětovné aktualizace těchto koeficientů.
U ostatních obcí je možné formulář daňového přiznání k dani z nemovitých věcí v aplikaci Elektronického podání pro Finanční správu na zdaňovací období roku 2022 pro podání daňového přiznání použít i v prvním lednovém týdnu 2022 standardním způsobem.
]]>Uživatelé původních daňových informačních schránek měli od spuštění portálu přesně rok na to, aby se přihlásili do nové daňové informační schránky PLUS. Dle novely daňového řádu totiž dojde 28. 2. 2022 ke zrušení všech původních daňových informačních schránek (DIS). Po tomto datu nebudou původní schránky dostupné a uživatelé se k nim už nebudou moci přihlásit. Pro plné využití elektronických služeb proto Finanční správa doporučuje, si do této doby zřídit modernizovanou daňovou informační schránku PLUS (DIS+).
Její zřízení je jednoduché. Pro přihlášení je možné využít služby Identita občana (původní eIdentita.cz), která umožňuje přihlášení pomocí mobilního klíče eGovernmentu, eObčanky, NIA, I. CA, moje ID, bankovní identity apod. Dále je možné se přihlásit pomocí přihlašovacích údajů do Datové schránky, popř. pomocí přístupových údajů vydávaných FS.
Se zrušením původních daňových informačních schránek (DIS) dojde 28. 2. 2022 i ke zrušení přístupu do původního daňového portálu na adrese: https://adisspr.mfcr.cz. Již nyní najdou uživatelé všechny jeho funkce v modernizované podobně na portálu MOJE daně. O posílení bezpečnostních prvků portálu MOJE daně a ukončení provozu starší verze daňového portálu jsme informovali na našich webových stránkách.
Srovnání původní (DIS) a modernizované (DIS+) daňové informační schránky je dostupné ve formě informačního letáku.
Více informací k tématu naleznete zde: Podmínky - MOJE daně (mfcr.cz)
]]>Na základě aktuálního vývoje v oblasti bezpečnostní politiky informačních systémů a doporučení Národního úřadu pro kybernetickou a informační bezpečnost přestane být podporován šifrovací protokol TLS 1.0 a 1.1.
Tento přechod uživatele, kteří ke své činnosti používají výrobcem podporované HW a SW produkty, nijak neovlivní a naopak doména portálu MOJE daně a přechod na HTTPS certifikát zaručuje důvěrnost přenášených dat, současně s účinnou obranou proti nežádoucímu obsahu a celkově uživatelům zajištuje vyšší bezpečnost.
Zrušení přístupu do starší verze daňového portálu na adrese: https://adisspr.mfcr.cz je nezbytné pro zvýšení přehlednosti poskytovaných služeb a jejich sjednocení. Uživatelé naleznou všechny jeho funkce v modernizované podobně na portálu MOJE daně na adrese www.mojedane.cz.
]]>
Podrobnější informace jsou dostupné na stánkách Finanční správy zde.
]]>Do konce přechodné doby, která uplyne 30. 11. 2022, umožňuje služba Nahlížení na vybrané údaje uživatelům například zobrazení osobních daňových účtů, přehled písemností nebo přístup k osobnímu daňovému kalendáři. Původní funkce Daňové informační schránky (DIS), jejíž provoz byl ukončen 28. 2. 2022, byly modernizovány a veřejnost je nalezne v modernizované Daňové informační schránce Plus (DIS+).
Daňovým subjektům, které chtějí mít přístup k vybraným informacím ze spisů vedených správcem daně a osobním daňovým účtům, přehledu písemností či přístup k osobnímu daňovému kalendáři, doporučujeme aktivovat si DIS+, která původní DIS plně nahrazuje. DIS+ navíc nabízí další rozšířené služby např. využití funkcí pro výchozí vyplnění vybraných položek formulářů, ověření stavu podání nebo zobrazení platebních údajů včetně QR kódu.
Návod, jak se jednoduše přihlásit do DIS+, naleznete na stránce ePodpory, ve článku: Jak se přihlásím do Daňové informační schránky plus (DIS+)?
Více informací k přihlášení pro zahraniční fyzické osoby do portálu MOJE daně naleznete v Příručce uživatele Online finančního úřadu nebo na stránce Finanční správa zjednodušuje přihlášení pro zahraniční osoby.
Podrobnější informace o službě Nahlížení na vybrané údaje nebo o DIS+ (včetně možností její aktivace) naleznete v Příručce uživatele Online finančního úřadu.
Aplikace ePodpisFS je určena pro vytváření elektronického podpisu v aplikacích Daňového portálu. Aplikaci bude možné provozovat na následujících operačních systémech:
- Microsoft Windows 7 a vyšší (x32 nebo x64)
- Linux Ubuntu 18.04.4 LTS a vyšší (x64)
- Mac OS X 10.15 Catalina
Aplikace ePodpisFS umožňuje použití kvalifikovaného certifikátu jak z datového úložiště operačního systému, tak ze souboru s certifikátem - PFX/P12.
Zveřejnění podpisové aplikace Finanční správy - ePodpisFS plánuje Finanční správa od 1. 9. 2020.
Současně s nasazením podpisové aplikace ePodpisFS dojde v aplikacích Daňového portálu k ukončení možnosti podpisu pomocí kvalifikovaného certifikátu ze souboru PFX/P12 přímo v prohlížeči. Použití souboru s certifikátem bylo podmíněno nutností instalace doplňku JAVA do prohlížeče Internetu. Podporu doplňku JAVA však v současné době poskytuje v aktuální verzi pouze jediný typ prohlížeče.
Možnost podpisu pomocí kvalifikovaného certifikátu z úložiště certifikátů Windows přímo v prohlížeči, která je podmíněna instalací doplňku prohlížeče Internet Explorer, ActiveX prvku CryptSignX, zůstane po přechodnou dobu zachována. Finanční správa předpokládá, že tato možnost bude ukončena do konce roku 2020.
Možnost použití kvalifikovaného certifikátu z datového úložiště, resp. souboru PFX/P12 však plně zabezpečí připravovaná aplikace ePodpisFS.
]]>Žádost - Interaktivní PDF
Interaktivní formuláře jsou testovány a optimalizovány pro MS Windows od verze 7 a Acrobat Reader 11 a novější.Neotevírejte PDF soubor přímo ve webovém prohlížeči, formulář nejprve uložte na disk. Klikněte na odkazu pravým tlačítkem myši a zvolte možnost Uložit jako… (název se může mírně lišit v závislosti na Vašem prohlížeči). Stažený soubor poté otevřete přímo v aplikaci Acrobat Reader.
Žádost o kompenzační bonus (PDF soubor, ZIP soubor)
Žádost o kompenzační bonus můžete vytvořit i v nové webové aplikaci.
Jak doručit žádost finanční správě?
První a nejjednodušší možnost je odeslání emailu na zveřejněnou e-mailovou adresu finančního úřadu místně příslušného ke správě Vaší daně z příjmů. Postup je následující:
- Vyplněnou žádost v souboru PDF vytiskněte.
- Podepište vytištěnou žádost.
- Podepsanou žádost naskenujte na Vašem skeneru nebo mobilním telefonem podepsanou žádost vyfoťte, tak aby byl text na kopii podepsané žádosti na fotografii čitelný,
- Soubor scan/fotografii odešlete jako přílohu na předmětný email. Správný email naleznete přímo na žádosti. Do předmětu emailu uveďte „Žádost o kompenzační bonus pro OSVČ“.
- Mějte na paměti, že velikost souboru je omezena na 4 MB.
- Nyní jste podali Vaši žádost.
Upozornění
- Zkontrolujte si, že Vámi zadaný email příslušného finančního úřadu je správný a souhlasí s emailem uvedeným na žádosti.
- Neposílejte žádosti na žádný jiný email, než je zveřejněný email územního pracoviště příslušného finančního úřadu.
Pokud preferujete plně elektronickou možnost podání, tedy nechcete tisknout formulář, můžete vyplněnou žádost v souboru PDF vložit do své datové schránky a odeslat do datové schránky finančního úřadu místně příslušného ke správě Vaší daně z příjmů (kontakty zde, popř. v PDF souboru).
Pokud máte uznávaný elektronický podpis, můžete také podat Vaši žádost bez nutnosti tisku. Žádost v souboru PDF nahrajte jako obecnou písemnost na Daňovém portále finanční správy (odkaz zde). Obecnou písemnost můžete podepsat svým elektronickým podpisem nebo tzv. přihlašovacími údaji datové schránky.
Další možností je vyplněnou žádost odeslat poštou na Váš místně příslušný finanční úřad nebo jej navštívit osobně a vyplněnou žádost tam odevzdat na podatelně v úředních hodinách: Po a St 8:00 – 11:00 hodin, nebo vhodit do sběrného boxu (kontakty zde, popř. v PDF souboru). Na finančních úřadech budou připraveny sběrné boxy v hodinách od 8:00 do 17:00 hod. v pracovních dnech.
V případě podání žádosti prostřednictvím zástupce využijte Žádost s doložkou pro zástupce (PDF soubor, ZIP soubor). Pokyny k vyplnění (PDF soubor).
Emailové adresy správců bonusu naleznete zde.
Pokyny k vyplnění žádosti naleznete zde.
]]>Informace o využití služeb národní identitní autority (NIA) jsou zveřejněny v sekci Dokumentace Daňového portálu.
]]>Vzhledem k ukončení podpory doplňku JAVA v prohlížeči Mozilla Firefox od verze 52, není použití ZAREP v souboru PFX, resp. P12 v tomto prohlížeči možné. Použití ZAREP ze souboru je však nadále možné např. v prohlížeči Mozilla Firefox ESR, Internet Explorer, apod.
]]>V případě odeslání formuláře "Obecná písemnost určená pro podání orgánům Finanční správy ČR" bez podpisu je však nutné příslušnému orgánu Finanční správy ČR, potvrdit tento úkon způsobem, uvedeným v ust. § 71 odst. 1, zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád, v účinném znění, a to do 5 dnů od odeslání podání. Bez potvrzení tento úkon nebude mít účinky podání. K potvrzení je možné využít např. tzv. E-tiskopis podání.
Formulář "Obecná písemnost určená pro podání orgánům Finanční správy ČR" je k dispozici na stránce "Elektronické formuláře", v aplikaci Elektronická podání pro Finanční správu, na stránkách Daňového portálu www.daneelektronicky.cz.
]]>Pro garantované zjištění stavu podání lze využít službu Zjištění stavu podání v aplikaci Elektronická podání pro Finanční správu. Stav podání lze zjistit pomocí:
- Podacího čísla
- Souboru s potvrzením P7S
Výše uvedené (podací číslo, soubor s potvrzením) bude poskytnuto po odeslání podání.
]]>V případě, že vyvíjíte SW pro zasílání elektronických daňových podání a máte zájem o zasílání informačních zpráv, zašlete na adresu epodpora@fs.mfcr.cz e-mail. Do předmětu zprávy uveďte „Přihlášení k zasílání informací o EPO“. Do těla zprávy uveďte e-mailovou adresu, na kterou mají být zprávy zasílány a název vyvíjeného SW.
Vyřazení ze seznamu, resp. případnou změnu e-mailové adresy lze učinit na stejné adrese, tedy epodpora@fs.mfcr.cz. Do předmětu zprávy uveďte „Odhlášení zasílání informací o EPO“, resp. „Změna adresy k zasílání informací o EPO“. Do těla zprávy uveďte e-mailovou adresu, kterou odhlašujete, resp. měníte, popř. novou e-mailovou adresu.
Informační e-maily budou zasílány nepravidelně a mohou obsahovat informace o případných odstávkách aplikace, problémech a změnách na Portálu veřejné správy, popř. v aplikaci Elektronická podání pro daňovou správu, změnách šifrovacích a serverových certifikátů, nových písemnostech, apod.
Upozorňujeme, že tato služba je určena POUZE pro vývojáře SW třetích stran.
Generální finanční ředitelství - Sekce informatiky
]]>"Rozcestník Daňového portálu" zpřístupní veřejnosti na jednom místě aktuality z DP a FS, informace z Daňového kalendáře, kontaktní informace jednotlivých FÚ, apod.
Spuštění "Rozcestníku" se nijak nedotkne formulářů aplikace EPO a nemá žádný vliv na funkčnost Daňového portálu, jeho aplikací a služeb.
Podrobnější informace o Rozcestníku Daňového portálu - formát souboru: PDF, velikost souboru: 448 kB, aktualizováno: 21.7.2015
]]>Grafická úprava se tedy týká pouze změny vzhledu barevného schématu a nemá žádný vliv na funkčnost Daňového portálu a jeho aplikací.
]]>Pokud pro práci v autentizovaných částech Daňového portálu www.daneelektronicky.cz stále využíváte operační systém Windows XP, který již od 8. dubna 2014 není výrobcem podporován, budou pro Vás následující informace důležité. Jelikož nepodporovaný systém, do kterého nejsou implementovány opravy na nové hrozby a webové útoky, je pro práci s citlivými údaji potenciálním bezpečnostním rizikem, doznává jistých změn i práce/přihlášení do aplikací Daňového portálu.
Pokud pracujete v operačním systému Windows XP, není z výše uvedených důvodů možné, použít pro přihlášení do aplikací Daňového portálu certifikát (ZAREP) z datového úložiště Windows.
Více informací najdete ve článku: Použití certifikátu z datového úložiště Windows ve Windows XP
]]>Elektronické formuláře v aplikaci EPO, na Daňovém portálu www.daneelektronicky.cz, jsou rozšířeny o funkci pro vytvoření QR kódu s platebními informacemi, ta bude aktivována v případě, když z daňového tvrzení, resp. dodatečného daňového tvrzení, vyplývá platební povinnost. V ostatních případech QR kód generován nebude. Bližší informace naleznete ve článku "QR kódy s platební informací v aplikaci EPO".
]]>